کلینیک تخصصی کاشت مو ایران هیر

ساخت وبلاگ

امکانات وب

ریزش مو یکی از مشکلات رایج در بین زنان و مردان می باشد که به دلایل ساده از جمله کمبود ویتامین و یا دلایل پیچیده تر مانند ژنتیک ممکن است رخ دهد. در بسیاری از موارد راه های درمان ریزش موی مردانه و زنانه وجود دارد اما انتخابروش درمان به مقدار زیادی به شناخت نوع ریزش مو و علت آن بستگی دارد.
برخی از دلایل رایج ریزش مو عبارتند از: استرس و مشکلات روح، بارداری، ویتامین A بیش از حد، کمبود پروتئین، طاسی الگوی مردانه، وراثت، اختلالات هورمونی، کم خونی، کم کاری تیروئید، کمبود ویتامین B، کاهش وزن ناگهانی، شیمی درمانی، سندرم تخمدان پی کیستیک
همانطور که عنوان کردیم با توجه به علت ریزش مو و میزان پیشروی آن روش درمان مناسب انتخاب می گردد. برخی از درمان ها مانند مصرف دارو موقتی هستند و علاوه بر این برای درمان الگوهای طاسی مناسب نمی باشند بنابراین می توان از روش های دائمی مانند کاشت مو، پیوند مو، ترمیم مو و کاشت ابرو استفاده نمود.
کاشت مو یک نوع جراحی است که فولیکول مو را از نواحی سالم به قسمت های مورد نیاز برای درمان انتقال می دهد. به کاشت مو، پیوند مو نیز گفته می شود. این روش معمولا برای درمان طاسی الگوی مردانه استفاده می شود. در حالی که پیوند مو موثرترین راه برای افزایش تراکم و یا ضخامت مو می گردد از لحاظ هزینه نیز گران تر از سایر روش ها می باشد. اما صرف این هزینه به یکباره بسیار مقرون به صرفه تر از صرف هزینه های کم و موقتی است که هرگز تمامی نخواهند داشت.
روش های مختلفی برای انجام کاشت مو وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به روش های FUT، FUE،FIT،BHT، SAFE و روش ترکیبی اشاره نمود.
 
روش FUE: این روش کاشت مو با جدا کردن نوار کوچک از پشت سر به منظور استخراج فولیکول های سالم و در نهایت پیوند فولیکول های جدا شده به ناحیه نیازمند درمان انجام می گردد. این روش از سرعت عمل بالایی برخوردار است و در هر جلسه 1500 تا 2500 گرافت استخراج می گردد که شامل 7000 تا 9000 تار مو می باشد.
روش FUT: در این روش برش نواری برداشته شده از پشت سر به قطعه های کوچک تقسیم بندی شده و در ناحیه تحت درمان پیوند زده می شود. باقی ماندن خط بخیه از عوارض غیر قابل بازگشت این روش می باشد.
روش FIT: در این روش به جای جدا کردن نوار از پشت سر برای جدا کردن فولیکلول ها از یک پانچ مخصوص استفاده می شود. این پانچ در حین عمل به پوست سر بیمار وارد می شود و فولیکول ها را استخراج میکند. پشت سر و منطقه گوش معمولا نواحی مناسب برای استخراج فولیکول می باشند. شکاف های ایجاد شده توسط پانچ بعد از مدتی خود بخود از بین خواهند رفت.
روش BHT: این روش برای افرادی که بانک موی مناسبی ندارند استفاده می شود. در این دسته از افراد موهای مورد نظر برای کاشت از بدن فرد جدا شده و در نواحی مورد نظر پیوند داده می شوند.
روش ترکیبی: این روش ترکیبی از دو روش FUT و FIT است که برای افرادی که نیاز به پیوند تعداد زیادی تار مو در یک جلسه دارند و یا هر کدام از روش ها به تنهایی پاسخگوی نیاز آنها نمی باشد، انجام می گردد.
روش ترمیم مو  یا کاشت مو به روش HDR یک روش مناسب برای افرادی است که بطور کامل طاس می باشند و بانک مو ندارند. گرافت های مورد نیاز در این روش از بانک موی فردی به غیر از بیمار گرفته می شود و به توسط یک پروتز روی سر کاشته می شود. نتایج ترمیم مو در صورتی که به شیوه ای اصولی انجام گردد دقیقا مشابه کاشت مو خواهد بود؛ در حالی که روش ترمیم مو نیاز به جراحی برای قرار دادن فولیکول ها داخل پوست سر ندارد.
 
افراد به دلایل مختلف از جمله اختلالات پزشکی، ژنتیک، سن، الکترولیز، شرایط تیروئید، تروما، سوختگی، حوادث، زخم ها و ... ممکن است موهایشان در قسمت ابرو را از دست بدهند. کاشت ابرو یک روش ایمن، موثر و دائمی است که می تواند موهای از دست رفته در ناحیه ابرو را احیا کند و زیبایی و اعتماد به نفس را به افراد بازگرداند.
این روش شامل گرفتن مو از پشت سر و گوش و یا سایر قسمت های بدن و پیوند آنها به ناحیه ابرو می باشد. از تکنیک FUE برای پیوند موی ابرو استفاده می شود چرا این روش نیاز به تعداد زیادی واحد فولیکولی ندارد.
 
کاشت یا پیوند مژه برای ترمیم مژه های از دست رفته انجام میشود که به دلیل حساسیت این ناحیه نیاز به دقت و تجربه بسیار بالا دارد. کاشت مژه برای هر دو پلک قابل انجام می باشد.
مزایای کاشت مو و ترمیم مو
موهای پیوند زده شده در تمامی روش های ذکر شده به شرط درست انجام شدن فرایند درمان، کاملا مشابه موهای طبیعی فرد می باشند به طوری که فرد به راحتی می تواند آنها را به شیوه دلخواه آرایش و یا رنگ کند بدون اینکه نیاز به مراقبت و نگهداری خاص از موها وجود داشته باشد.
مهمترین مزیت این روش ها نسبت به سایر روش های درمان ریزش مو، دائمی و قطعی بودن آنها می باشد که موجب گشته بسیاری از افراد تمایل به انجام آن داشته باشند.
هزینه درمان
هزینه درمان به عوامل مختلفی از جمله روش انتخابی، میزان پیشرفت بیماری ریزش مو، تعداد تارهای مورد نیاز برای درمان، تجهیزات مورد استفاده، تخصص پزشک، تعرفه های کلینیک و ... دارد و به همین دلیل نمیتوان از قبل میزان هزینه را برآورد نمود.

 منبع: کلینیک تخصصی کاشت مو ایران هیر
 
کلینیک تخصصی کاشت مو ایران هیر...
ما را در سایت کلینیک تخصصی کاشت مو ایران هیر دنبال می کنید

برچسب : کاشت مو ,کاشت ابرو ,ترمیم مو ,پیوند مو ,کاشت موی طبیعی, ترمیم مو, نویسنده : کلینیک تخصصی کاشت مو ایران هیر iranhair بازدید : 246 تاريخ : يکشنبه 25 شهريور 1397 ساعت: 15:37